Why Gochujang? Why Tteok? InsyaAllah soon Chunjang??




This is the reason why we start to make our own Gochujang and sell Halal & Muslim Friendly kfood based product and create our page OmmaSón by FaezAmer Korean Kitchen
.
Did you know...every single things that we eat can effect our ibadah, amal & du'a?
Have you ever wondered why our du'a are not accepted by Allah?

P/S: maaf jika ayat saya agak tegas dan mungkin ada yang tidak suka. Saya hanya menyampaikan apa yang saya tahu agar anda tidak claim pada saya di padang masyar kelak.

Saya manusia biasa yang juga buat kesalahan dan dahulunya memang saya tak jaga apa yang saya makan, apa yang saya guna dan apa sahaja yang masuk dalam badan saya sehinggalah Allah sedarkan saya ketika saya dan suami baca buku 'fadilat amal' karangan syaikh ul-hadis Hadrat Maulana Muhammad Zakariyya Kandhalawi, di mana kami membaca satu kisah mengenai orang yang bermusafir. 
“Orang yang bermusafir doanya di terima oleh Allah. Tetapi bagaimanakah doanya boleh diterima Allah jika makanannya dari sumber yang haram, pakaiannya dari sumber yang haram??”
Saya dan suami terus terkedu dan Allah bagi kami fikir... 
anda lihatlah keadaan ummat islam sekarang ini. Dari segenap penjuru orang islam di hina, di perangi, di zalimi. 
Dan kita selalu cakap, doa orang yang dizalimi akan didengari oleh Allah dan Allah bersama sama kita yang dizalimi ini...
tapi adakah doa kita diterima? 
Ya kita kene berbaik sangka dengan Allah tetapi, kita kene ubah diri kita dahulu untuk mendapat yang lebih baik. 

InsyaAllah  

Sila share jika post ini boleh beri manfaat pada semua sahabat dan family yang kita sayangi

Love,
Faiza.Amer

Comments

Popular posts from this blog